Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

Λαζόπουλος: Νέο σύστημα λογοκρισίας οι αγωγές

Αποσπάσματα της συνέντευξης του Λάκη Λαζόπουλου χθες στο Σκάι 100,3 και την εκπομπή "Στιγμιότυπα" ύστερα από την κατάθεση, σε βάρος του, αγωγή από τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, Γιώργο Καρατζαφέρη. Την υπίθεση της αγωγής έφερε στη δημοσιότητα ο Τύπος της Κυριακής.

ΔΗΜ: Θα πάτε φυλακή;
ΛΑΖ.: Why not! Αφού το θέλει ο κ. Καρατζαφέρης δια καώς Για την αλλοίωση φωτογραφίας του κ. Καρατζαφέρη (...)

ΛΑΖ.: Καταρχήν αν ήταν προσβλητικό δεν θα το έκανα, είναι σατιρικό. Αυτό είναι σάτιρα. Δεν είναι αντιληπτό όταν ένας άνθρωπος μιλάει για «την έννομη τάξη και την διαρκή έννομη τάξη, πρέπει να επιβληθεί... κλπ και να μπουν οι τάξεις ...» είναι αυτές οι φωνές οι οποίες με διαφορετικούς τρόπους αναβιώνουν κάθε φορά και αυτό όλο παραπέμπει σε ένα ύφος γνωστό το οποίο ...με την έννοια που έχει φτάσει σήμερα αυτό το πράγμα... ας πούμε και εμένα με έχουν δείξει, λεω ένα παράδειγμα, σε άλλα κανάλια με τον ίδιο τρόπο, ας πούμε, βάζοντας μουστάκι ή ότι δεν δέχομαι κριτική ...έχω δει τον εαυτό μου εκατό φορές, δεν σημαίνει κάτι αυτό. Σημαίνει ότι όταν επαναλαμβάνει τέτοιου είδους φράσεις ουσιαστικά παραπέμπει στο μυαλό μας σε μια τέτοιου είδους ψυχολογία.

ΔΗΜ.: Αναζητείτε την πολιτική ρίζα της φράσεως;
ΛΑΖ.: Ότι καταλαβαίνει όλος ο κόσμος. Άμα καθίσεις να κάνεις ανάλυση κάθε φορά της πράξης λέξη- λέξη, δεν είναι μαθηματικά να το αναλύσεις με το μοιρογνωμόνιο ... Δεν είναι η σάτιρα να την πάρεις κόκκο-κόκκο. Είναι ένα γεγονός, αναδίδεις μια αίσθηση, αυτό λεει. Ότι η αίσθηση που μου αναδίδεις από αυτό το λόγο είναι αυτού του είδους, αυτοί οι λόγοι που τους έχουμε ακούσει στην Δικτατορία, τους έχουμε ακούσει παλιότερα. Αυτό εννοεί.

ΔΗΜ: Στην αγωγή του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υποστηρίζει ότι προσπαθήσατε να δημιουργήσετε στην κοινή γνώμη αποστροφή εναντίον του κόμματος επειδή τα ποσοστά στις δημοσκοπήσεις υπερβαίνουν ...
ΛΑΖ.: Ναι τα παρακολουθούσα από το πρωί μέχρι το βράδυ τα ποσοστά και μόλις είδα ότι ανέβαινε το ΛΑΟΣ έτρεξα γρήγορα να πάω να φτιάξω μια εκπομπή, να βάλω το πλάνο για να πέσει ... Αυτά είναι γελοιότητες, αυτά είναι αστειότητες. Φοβούμαι όμως ότι πίσω από αυτές τις γελοιότητες κρύβονται άλλα πράγματα. Εγώ θεωρώ ότι όλο αυτό χρησιμοποιείται πιθανόν ως Δούρειος Ίππος για μεθεπόμενες αγωγές. Πιστεύω δηλαδή ότι πιθανόν να στήνεται ένα νέο σύστημα λογοκρισίας σε περίοδο δημοκρατίας δια μέσου αγωγών. Δηλαδή πλήρωσε τα διόδια 6 εκατομμύρια € για να μη μπορείς να πεις ένα σχόλιο για τον τάδε πολιτικό. Αυτό εν όψει εκλογών αύριο μεθαύριο πολλές φορές μπορεί να αρχίσει να χρησιμοποιείται και από άλλους. Ένας ανοίγει το δρόμο, ο μικρότερος συνήθως, και ακολουθούν οι άλλοι.
ΔΗΜ: Υπάρχει όμως ένας αντίλογος σε αυτό. Όταν τον παρουσιάζετε με ένα χιτλερικό μουστάκι δεν έχει δικαίωμα να ενοχληθεί;
ΛΑΖ.: Γιατί δεν ενοχλήθηκε όταν τον παρουσίασα σαν Τσε Γκεβάρα; Γιατί τον κολάκευσα; Από την δεξιά προέρχεται, ακροδεξιά είναι.
ΔΗΜ: Μη το λετε αυτό, είμαι υποχρεωμένος να σας πω ότι το κόμμα του έχει δηλώσει πάρα πολλές φορές ότι δεν είναι ακροδεξιό ΛΑΖ.: Το τι δηλώνει ο καθένας είναι αδιάφορο, το τι εισπράττω εγώ σαν πολίτης ... μου λεει ένας ότι είναι σοσιαλιστικό κόμμα είμαι υποχρεωμένος να το δεχτώ κιόλας; Ο καθένας μπορεί να δηλώσει ότι θέλει. Εγώ σαν πολίτης υποχρεώνομαι δια του νόμου να δεχτώ τον όρο που ο ίδιος χρησιμοποιεί; Δηλαδή όταν ένας λεει να φύγουνε οι Αλβανοί, να φύγουνε οι ξένοι. Ρατσισμός αυτό, δεν θέλω να ζούμε αυτό, θα ζούνε μόνο αυτοί οι πολίτες μέσα ... Αυτό εγώ πρέπει να το πάρω σαν ένα Αριστερό προοδευτικό κόμμα; Είμαι υποχρεωμένος; Εάν υπάρχει νόμος που με υποχρεώνει εμένα ότι δηλώνει ο άλλος να το δέχομαι να μου το πείτε... Εγώ ξέρω ότι ο καθένας λεει αυτό που θέλει να πει και ο καθένας έχει το δικαίωμα της άποψης του Εμένα το δικαίωμα της άποψής μου είναι και η άποψή μου είναι ότι δεν είναι ένα προοδευτικό κόμμα. Δικαίωμά μου είναι. Δεν θα με υποχρεώσει κανένα δικαστήριο να αλλάξω άποψη. Είτε πληρώσει κανείς είτε δεν πληρώσει δεν αλλάζει άποψη. «Εγώ πιστεύω ότι η λογοκρισία δια μέσου αγωγών δεν είναι σύμπτωμα δημοκρατίας και επιπλέον ένας από τους λόγους που φαίνεται κιόλας το γεγονός ότι δε λειτουργούν δημοκρατικά είναι το γεγονός αυτών των αγωγών».

(...) «Είναι πολιτικό σκεπτικό ότι το κόμμα του στο γκάλοπ έχει 5,7 και ότι τον θίγει η εικόνα αυτή και τον κατεβάζει; Θέλοντάς μου να μου πει ότι η εκπομπή έχει πολιτική επιρροή άρα κατεβάζει ένα κόμμα άρα εφόσον υπάρχει ζημία σε επίπεδο κόμματος πρέπει να δεχτώ εγώ αγωγή; Γιατί ο πολιτικός είναι ελεύθερος...δηλαδή να σας πω και εγώ το εξής. Θα μπορούσε σήμερα να υπάρχει αυτό το κόμμα αν δεν μιλάνε στις τηλεοράσεις αυτοί οι πέντε; Τι κόμμα είναι, τι εκπροσωπεί; Επειδή μιλάνε πέντε όλη μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ στις τηλεοράσεις υπάρχουν. Τηλεκόμμα. Αν δεν μιλάνε στις τηλεοράσεις θα υπήρχανε; Τι είναι έχει καμιά πολιτική;»

Ερωτηθείς αν η σάτιρα είναι στο στόχαστρο ορισμένων
ΛΑΖ.: Εγώ πιστεύω ότι δεν είναι τυχαία αυτή η αγωγή. Εγώ πιστεύω ότι είναι ο Δούρειος Ίππος αγωγών που πρόκειται να επακολουθήσουν και ίσως εν όψει αγωγών και επειδή έχουν μάθει ότι έρχεται το Τσαντίρι βρήκανε ένα κενό στο Όταν ο Λάκης δεν είναι εδώ που είτε ο Λάκης είναι εδώ είτε ο Λάκης δεν είναι εδώ την μήνυση θα την φαει, αυτό κατάλαβα εγώ και ξεκινούνε ένα παιχνίδι καινούργιο.
ΔΗΜ: Εσείς θα συνεχίσετε ή θα κάνετε πίσω; Εννοώ αν αποσυρθείτε από την κριτική γιατί δεν είναι λίγο να καλείται κάποιος να πληρώσει ένα τόσο μεγάλο ποσό
ΛΑΖ .: Γιατί είναι υποχρεωτικό να το πληρώσω όταν το ζητάει ο άλλος;
ΔΗΜ: Ναι αλλά υπάρχει η Δαμόκλειος σπάθη;
ΛΑΖ.: Ποιο δικαστήριο αυτή τη στιγμή θα πει ότι επειδή αποφάσισε ο Καρατζαφέρης ότι έχει 5,7 από το γκάλοπ – που το τελευταίο τον δείχνει 3,4 την ώρα που το έγραφε βγήκε άλλο γκάλοπ που τον πήγε αλλού- ότι εγώ παρακολουθώ τα γκάλοπ για να κάνω σάτιρα. Αν είναι δυνατόν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

άλλες σκέψεις