Κυριακή 30 Αυγούστου 2009

Επειγόντως ένα νέο σχέδιο για το Αιγαίο

Η Ικαρία είναι πλέον γνωστή για τα γλέντια, το ωραίο, αλλά και βαρύ της κρασί, τη μακροζωία των κατοίκων και τη ραθυμίας τους, αλλά και την έντονη αίσθηση ελευθερίας και αυτοτέλειας που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους της. Δεν είναι ευρέως γνωστή για τα ιαματικά της νέρα, τα οποία επιλέγουν να κάνουν συνήθως άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, στα Θέρμα , στην πηγή της Λευκάδας και τον Άγιο Κήρυκο. Είναι προφανές πως τα ιαματικά της Ικαρίας, θα μπορούσε να είναι ένας κινητήριος μοχλός για την τοπική κοινωνία, που θα λειτουργεί όλο το χρόνο.

Όμως κάθε χρονιά που περνάει τα πράγματα στο νησί χειροτερεύουν. Η επικοινωνία με το κέντρο είναι ένας δύσκολος αγώνας, αφού φέτος μόνο το "Νήσος Μύκονος" κάνοντας περίπου 7 ώρες συνδέει το κέντρο μόνο με τον Εύδηλο και αφού πρώτα περάσει από Πάρο και Νάξο, δεσμεύοντας έτσι θέσεις αυτοκινήτων. Ούτε λόγος για το "Μαρίνα" το οποίο το Σαββατοκύριακο της 22ης -23ης Αυγούστου κατάφερε να ξεκινήσει πρωί Σαββάτου και να φτάσει στον Άγιο Κήρυκο το πρωί της Κυριακής.

Κάπως έτσι αφήνονται τα νησιά στην τύχη τους. Διότι δεν έχει νόημα να πετούν πάνω από το νησί τα F16 με τους πιλότους, της Πολεμικής Αεροπορίας, γυρίζοντας πίσω τα τουρκικά μαχητικά, όταν το κράτος αποτυγχάνει να συνδέσει την Αθήνα με την Ικαρία.

Αυτό που χρειάζεται είναι μια άλλη αντίληψη, συνολικά για το Αιγαίο. Να κλειστούν , σε ένα δωμάτιο, για όσο χρειαστεί νέοι επιστήμονες, (οικονομολόγοι, γεωγράφοι, συγκοινωνιολόγοι, ανθρωπολόγοι , κοινωνιολόγοι, αρχιτέκτονες και όποιος άλλος θέλει ) και να καταλήξουν σε μια νέα πρόταση για το Αιγαίο, προφανώς με άξονα τον τουρισμό , αφού αυτό είναι μάλλον το βασικό προϊόν της χώρας. Η πρόταση αυτή να τεθεί σε μια μεγάλη διαβούλευση, και όλοι μαζί μια νέα πλειοψηφία, να καταλήξει σε επιμέρους προτάσεις για κάθε νησί έτσι ώστε και πάλι η θάλασσα από μειονέκτημα που εκλαμβάνεται από κυβερνήσεις , ακτοπλόους, εργολάβους, νταβατζήδες και πάσης φύσεως λάμογιο, να μετατραπεί και πάλι σε πλεονέκτημα για τη χώρα.

Ήδη ο δήμαρχος Τήλου με τον αγώνα του για το "μεταφορικό ισοδύναμο", δηλαδή την επιδότηση του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από το κράτος, δείχνει το δρόμο για μια άλλη λογική που θα ξαναφέρει πίσω τους κατοίκους ξανά στα νησιά , έχοντας όλο το χρόνο δουλειά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

άλλες σκέψεις